Τμήμα Μαθηματικών
Το Τμήμα Μαθηματικών είναι το δεύτερο σε σειρά αρχαιότητας Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ιδρύθηκε το 1966 στην πόλη των Ιωαννίνων, συνιστά από κοινού με τα Τμήματα Φυσικής και Χημείας τη Σχολή Θετικών Επιστημών και στεγάζεται στο κτίριο του Τμήματος Μαθηματικών, στη βορειοδυτική πλευρά της Πανεπιστημιούπολης.
Στην 50-ετή και πλέον εξελικτική του πορεία, το Τμήμα Μαθηματικών, πέρασε από διάφορα στάδια ανάπτυξης. Σήμερα, διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στο επιστημονικό γίγνεσθαι, όχι μόνο της περιοχής των Ιωαννίνων και της Ηπείρου ευρύτερα, αλλά της χώρας, γενικότερα. Το ερευνητικό του έργο και η ερευνητική του παρουσία αναγνωρίζεται διεθνώς, ενώ το πρόγραμμα σπουδών του, προπτυχιακό και μεταπτυχιακό, χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό και καλύπτει όλους τους σύγχρονους κλάδους της μαθηματικής επιστήμης. Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι το Τμήμα Μαθηματικών συμβάλλει τα μέγιστα, στην επιστημονική κατάρτιση των φοιτητών του και τους δίνει τη δυνατότητα να οικοδομήσουν το προφίλ του μαθηματικού που επιθυμούν, συνεισφέροντας, με τον τρόπο αυτό και στο βαθμό που του αναλογεί, στην επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του.
Ευχόμαστε στους επισκέπτες μας καλή πλοήγηση και είμαστε στη διάθεσή τους για οποιαδήποτε πληροφορία σχετική με τη λειτουργία του Τμήματος.
Δ' Τομέας
Eφαρμοσμένων και Υπολογιστικών Mαθηματικών
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά: Τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά είναι ο κλάδος των Μαθηματικών που ασχολείται με τις μαθηματικές θεωρίες και μεθόδους οι οποίες αναπτύσσονται και εφαρμόζονται για την επίλυση θεωρητικών ή πρακτικών προβλημάτων της σύγχρονης έρευνας και τεχνολογίας. Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά είναι ένας σημαντικός συνδετικός κρίκος των Μαθηματικών με όλες τις άλλες επιστήμες και αποτελεί σημαντικό διεπιστημονικό πεδίο έρευνας. Επίσης, η Mηχανική των Ρευστών είναι ένας από τους παλαιότερος κλάδους των Eφαρμοσμένων Mαθηματικών και αποτελεί ιδιαίτερο κλάδο της Κλασικής Μηχανικής, με κύριο αντικείμενο μελέτης τη συμπεριφορά των ρευστών. Με το πέρασμα των αιώνων, η Μηχανική των Ρευστών γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι του κλάδου των Eφαρμοσμένων Mαθηματικών και αναπτύσσεται παράλληλα και σε έντονη αλληλεπίδραση με πολλούς τομείς των Μαθηματικών, όπως είναι οι Διαφορικές Εξισώσεις και η Μαθηματική Ανάλυση.
Tο αντικείμενο των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων, αφού εκτείνεται από την μαθηματική περιγραφή ενός προβλήματος (μοντελοποίηση) και την "καλή τοποθέτηση" ως την επίλυσή του, αναλυτική ή προσεγγιστική. Aυτό προσδιορίζει τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών με όλους σχεδόν τους κλάδους των Μαθηματικών. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τον ιδιαίτερο ρόλο τους, ως διαύλου επικοινωνίας, μεταξύ των διαφόρων μαθηματικών κλάδων αφενός και της τεχνολογίας και άλλων εφαρμοσμένων επιστημών, αφετέρου.
Ερευνητικά αντικείμενα μελών Δ.Ε.Π.:
• Μαθηματική Μοντελοποίηση: Μη γραμμικά κύματα και σολιτόνια, μη γραμμική κυματική, μη γραμμική οπτική, υδάτινα κύματα, μη γραμμικές μερικές διαφορικές εξισώσεις εξελικτικού τύπου, θεωρία διαταραχών και πολλαπλών κλιμάκων, ολοκληρώσιμα συστήματα.
• Μηχανική των Ρευστών: Υπολογιστική ρευστοδυναμική, αεροδυναμική, μαγνητο-ϋδροδυναμική και εμβιομηχανική.
Αριθμητική Ανάλυση και Υπολογιστικά Μαθηματικά: Η αριθμητική ανάλυση είναι η περιοχή των μαθηματικών που δημιουργεί, αναλύει και εφαρμόζει αλγορίθμους για την αριθμητική επίλυση προβλημάτων των Μαθηματικών. Τέτοια προβλήματα προέρχονται γενικά από εφαρμογές όλων των κλάδων των Μαθηματικών από την Ανάλυση και τις Διαφορικές εξισώσεις, την Άλγεβρα και τη Γεωμετρίας, ως τη Στατιστική και τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Μέσω των αριθμητικών μεθόδων, που είναι πλήρως καθορισμένες πεπερασμένες διαδικασίες, και ενός υπολογιστή αναζητούμε όσον το δυνατόν πιο ακριβείς αριθμητικές (προσεγγιστικές) λύσεις των μαθηματικών προβλημάτων με όσον το δυνατόν μικρότερο υπολογιστικό κόστος.
Αυτά τα προβλήματα εμφανίζονται σε όλες τις φυσικές επιστήμες, τις κοινωνικές επιστήμες, τη μηχανική, την ιατρική και τις ακόμα και τις επιχειρήσεις. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου μισού του αιώνα που πέρασε, η αύξηση της ισχύος και η διαθεσιμότητα των ψηφιακών υπολογιστών έχουν αυξήσει τη χρήση ρεαλιστικών μαθηματικών μοντέλων στην επιστήμη και τη μηχανική και απαιτείται πολύπλοκη αριθμητική ανάλυση για την παροχή λύσεων σε αυτά τα περισσότερο σύνθετα προβλήματα, και οδήγησε στη ραγδαία αύξηση του κλάδου. Για παράδειγμα οι συνήθεις διαφορικές εξισώσεις εμφανίζονται στην ουράνια μηχανική (πλανήτες, αστέρια και γαλαξίες). Η αριθμητική γραμμική άλγεβρα είναι σημαντική για την ανάλυση δεδομένων. Οι στοχαστικές διαφορικές εξισώσεις και οι αλυσίδες Markov είναι απαραίτητες για την προσομοίωση των ζωντανών κυττάρων για ιατρική και βιολογία.
Ερευνητικά αντικείμενα μελών Δ.Ε.Π.: Aριθμητική Γραμμική Άλγεβρα (Eπαναληπτικές Mέθοδοι Eπίλυσης Γραμμικών Συστημάτων).
Πληροφορική: Η Θεωρητική Πληροφορική είναι ο φυσικός τρόπος γεφύρωσης μεταξύ των περιοχών των Μαθηματικών και της Πληροφορικής. Το πεδίο της Θεωρητικής Πληροφορικής είναι πολύ ενεργό τα τελευταία χρόνια, με συναρπαστικές ανακαλύψεις και ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, το πρόβλημα "P vs NP" είναι ένα από τα επτά πιο σημαντικά μαθηματικά προβλήματα της χιλιετίας σύμφωνα με το "Clay Mathematics Institute". Επίσης, η Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (ΕΦΓ), δηλαδή η αναγνώριση και παραγωγή του γραπτού λόγου, αναπτύχτηκε και αυτονομήθηκε από την Τεχνητή Νοημοσύνη και με την Επεξεργασία Φωνής αποτέλεσαν τη Γλωσσική Τεχνολογία. Η ΕΦΓ χρησιμοποιεί Μεθόδους Θεωρίας Υπολογισμού ή Προσεγγιστικές Μεθόδους με τη βοήθεια της Στατιστικής για την ανάπτυξη αναλυτών, δηλαδή γλωσσικών εργαλείων για την αυτόματη ή μηχανική αναγνώριση-παραγωγή (τύπων κλιτών) λέξεων, φράσεων, προτάσεων και κειμένων φυσικής γλώσσας, για περεταίρω αξιοποίηση.
Το πρωταρχικό πεδίο της Θεωρητικής Πληροφορικής περιλαμβάνει δύο επιμέρους υποπεδία: (i) τη θεωρία αλγορίθμων που πραγματεύεται τη σχεδίαση και ανάλυση υπολογιστικών προγραμμάτων και (ii) τη θεωρία πολυπλοκότητας που πραγματεύεται προσπάθειες για να αποδειχθεί ότι δεν υπάρχουν αποτελεσματικοί αλγόριθμοι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και μελετά ένα σύστημα ιεράρχησης και κατηγοριοποίησης για υπολογιστικές διεργασίες. Ο χρόνος, η μνήμη, η τυχαιότητα και ο παραλληλισμός είναι ορισμένα τυπικά μέτρα υπολογιστικής εργασίας.
Ερευνητικά αντικείμενα μελών Δ.Ε.Π.: Συμβολικοί Yπολογισμοί (ή συμβολικές και αλγεβρικές επεξεργασίες). Tεχνητή Nοημοσύνη (αυτόματος προγραμματισμός), Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας. Yπολογιστική Γλωσσολογία (συμφραστικές γλώσσες). Παράλληλοι Aλγόριθμοι. Θεωρητική Πληροφορική.
Aκολουθεί αναλυτικός πίνακας με το προσωπικό και τα επιστημονικά - ερευνητικά ενδιαφέροντα του Δ' Tομέα:
Ονοματεπώνυμο | Τίτλος | Ερευνητικά Ενδιαφέροντα |
---|---|---|
Ξένος Μιχαήλ | Kαθηγητής | Γενικά Ενδιαφέροντα: Εφαρμοσμένα μαθηματικά, Μηχανική των Ρευστών και Υπολογιστική Ρευστοδυναμική. Ειδικότερα Ενδιαφέροντα: Αεροδυναμική, Μαγνητοϋδροδυναμική και Εμβιομηχανική. |
Παπαδόπουλος Χάρης | Kαθηγητής | Σχεδίαση και ανάλυση ακολουθιακών και παράλληλων αλγορίθμων, Αντιμετώπιση ΝΡ-πλήρη προβλημάτων, Ελάχιστη συμπλήρωση γραφημάτων, Αναπαράσταση γραφημάτων, Δυναμικοί αλγόριθμοι, Παραμετροποιημένοι και εκθετικού χρόνου αλγόριθμοι. |
Χωρίκης Θεόδωρος | Kαθηγητής | Γενικά ενδιαφέροντα: Εφαρμοσμένα μαθηματικά και μαθηματική μοντελοποίηση. Ειδικότερα ενδιαφέροντα: Μη γραμμικά κύματα και σολιτόνια, μη γραμμική κυματική, μη γραμμική οπτική, υδάτινα κύματα, μη γραμμικές μερικές διαφορικές εξισώσεις εξελικτικού τύπου, θεωρία διαταραχών και πολλαπλών κλιμάκων, ολοκληρώσιμα συστήματα. |
Καρακατσάνη Φωτεινή | Επίκουρη Καθηγήτρια | Αριθμητικές Μέθοδοι για Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις. Ειδικότερα: Συνδυασμοί Πεπλεγμένων και Άμεσων Μεθόδων, Μέθοδος Πεπερασμένων Στοιχείων, Εκ των Υστέρων Εκτιμήσεις Σφάλματος για Δυναμικές Εξισώσεις, Υπολογιστική Ρευστομηχανική, Διακριτή Aρχή Mεγίστου. |
Μπέκος Μιχάλης | Επίκουρος Καθηγητής | Εστιάζουν σε θεωρητικές πτυχές της Επιστήμης των Υπολογιστών και των Διακριτών Μαθηματικών, και ειδικότερα στην ανάπτυξη αλγορίθμων για την επίλυση προβλημάτων απεικόνισης γραφημάτων, θεωρίας γραφημάτων, οπτικοποίησης πληροφοριών και επισήμανσης χαρτών. |
Κοντογιάννης Σωτήριος | Ε.ΔΙ.Π. | Δίκτυα υπολογιστών, Κατανεμημένα συστήματα, μικροσυστήματα, κινητοί πράκτορες (mobile agents), ανάπτυξη πρωτοκόλλων και αλγορίθμων διασύνδεσης για Κατανεμημένα συστήματα, Kατανεμημένα μικροσυστήματα, προγραμματισμός μικροϋπολογιστικών συστημάτων, πρωτόκολλα εφαρμογών μικροσυστημάτων, ευφυείς αλγόριθμοι μικρο-συστημάτων και Διαδίκτυο των πραγμάτων. |
Τζουβάρα Κωνσταντίνα | Ε.Τ.Ε.Π. | Πληροφορική στην εκπαίδευση, Gamification, IoT. |
Αρμοδιότητες Γραμματείας Τμήματος
Η Γραμματεία του Τμήματος Μαθηματικών είναι αρμόδια για τη διοικητική υποστήριξη των μαθημάτων και των λοιπών δραστηριοτήτων του Τμήματος. Στις αρμοδιότητες της Γραμματείας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:
- Η οργάνωση της αρχικής εγγραφής των φοιτητών, των Δηλώσεων Μαθημάτων σε κάθε Ακαδημαϊκό Εξάμηνο, των Δηλώσεων Συγγραμμάτων και η έγκριση της έκδοσης της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας/Δελτίου Φοιτητικού Εισητηρίου (ΠΑΣΟ).
- Η έκδοση, μετά από αίτηση του φοιτητή, πιστοποιητικών εγγραφής και αναλυτικής βαθμολογίας
- Η οργάνωση της ορκωμοσίας και η έκδοση των Πτυχίων
- Η έκδοση των ωρολογίων προγραμμάτων μαθημάτων και εξεταστικών περιόδων
- Η διαδικασία προκηρύξεων θέσεων, εκλογών, μονιμοποιήσεων και εξελίξεων μελών ΔΕΠ
- Η διαδικασία προκηρύξεων θέσεων και πρόσληψης συμβασιούχου εκπαιδευτικού προσωπικού
Εργαστήρια και Σπουδαστήρια
Στη συνεδρία της Συνέλευσης του Τμήματος Μαθηματικών αριθμ. 680/17.06.2020 αποφασίστηκε, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η ίδρυση των κάτωθι Εργαστηρίων:
• Εργαστήριο Μαθηματικής Ανάλυσης, στον Α ́ Τομέα
• Εργαστήριο Υπολογιστικών Συστημάτων Άλγεβρας –Γεωμετρίας, στο Β ́ Τομέα
• Εργαστήριο Ανάλυσης Δεδομένων και Διαχείρισης Επιχειρησιακών Λειτουργιών, στο Γ ́ Τομέα
• Εργαστήριο Εφαρμοσμένων και Υπολογιστικών Μαθηματικών, στο Δ ́ Τομέα
• Εργαστήριο Πληροφορικής, στο Δ ́ Τομέα
Η ίδρυση των Εργαστηρίων του Τμήματος εγκρίθηκε από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στη συνεδρία αριθμ. 1090/20.07.2020 και εκδόθηκε στη συνέχεια το σχετικό Φ.Ε.Κ. Ίδρυσης.
• Εργαστήριο Μαθηματικής Ανάλυσης, στον Α ́ Τομέα (Φ.Ε.Κ. 4348/Β/05.10.2020)
• Εργαστήριο Υπολογιστικών Συστημάτων Άλγεβρας –Γεωμετρίας, στο Β ́ Τομέα (Φ.Ε.Κ. 4348/Β/05.10.2020)
• Εργαστήριο Ανάλυσης Δεδομένων και Διαχείρισης Επιχειρησιακών Λειτουργιών, στο Γ ́ Τομέα (Φ.Ε.Κ. 4301/Β/02.10.2020)
• Εργαστήριο Εφαρμοσμένων και Υπολογιστικών Μαθηματικών, στο Δ ́ Τομέα (Φ.Ε.Κ. 4268/Β/01.10.2020)
• Εργαστήριο Πληροφορικής, στο Δ ́ Τομέα (Φ.Ε.Κ. 4301/Β/02.10.2020)
Αναλυτικές πληροφορίες για τη λειτουργία και τη χρήση του κάθε Εργαστηρίου είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Τμήματος στη διεύθυνση https://math.uoi.gr και στον Οδηγό Εργαστηρίων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Αναγνωστήριο
Στον 1ο όροφο του κτιρίου του Tμήματος υπάρχει αίθουσα ειδικά διαμορφωμένη για να χρησιμοποιείται από τους φοιτητές του Tμήματος ως αναγνωστήριο. Δείτε τον Κανονισμό Λειτουργίας του Φοιτητικού Αναγνωστηρίου.
Παρουσίαση Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών
Το Τμήμα Μαθηματικών της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, βασιζόμενο στις διατάξεις των άρθρων 24 & 25 του N. 1268/82 και λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη της Επιστήμης των Μαθηματικών, τα διεθνή πρότυπα αλλά και την κατάσταση η οποία έχει διαμορφωθεί στην αγορά εργασίας των πτυχιούχων μαθηματικών, στην υπ. αριθμ. 587/18-3-2015 Γενική Συνέλευση του Τμήματος, αποφάσισε την τροποποίηση του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του.
Έτσι, από το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-2016 τίθεται σε ισχύ το νέο Τροποποιημένο Πρόγραμμα Σπουδών. Στο Πρόγραμμα αυτό εντάσσονται αυτόματα όλοι οι φοιτητές που εισάγονται στο Τμήμα, από το Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016 και μετέπειτα, ενώ όλοι οι ενεργοί φοιτητές του Τμήματος που έχουν εισαχθεί με τα παλαιότερα Προγράμματα Σπουδών, εντάσσονται στο Τροποποιημένο Πρόγραμμα, βάση σχετικών μεταβατικών διατάξεων, οι οποίες περιγράφονται αναλυτικά στην ενότητα 2.1.10.
Αρχές του Προγράμματος Σπουδών
Κύριος σκοπός είναι η σπουδή της μαθηματικής επιστήμης. Ωστόσο, στο Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνονται και γνωστικά αντικείμενα που παρέχουν τη δυνατότητα απόκτησης εξειδίκευσης πάνω σε κλάδους, οι οποίοι δύναται να παρέχουν απασχόληση πέρα από τους παραδοσιακούς χώρους εργασίας, χωρίς όμως, να υπάρχει απομάκρυνση από τον κύριο σκοπό.
Έτσι, το πρόγραμμα μαθημάτων προβλέπει δύο κύκλους σπουδών: Τον κύκλο A, ή διαφορετικά, τον κορμό, ο οποίος περιέχει τα Υποχρεωτικά Μαθήματα και τον κύκλο B, ο οποίος περιέχει τα Μαθήματα Επιλογής. Με το δεύτερο κύκλο, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων που οδηγούν στην απόκτηση γνώσεων από τέσσερις θεμελιώδεις κλάδους - κατευθύνσεις.
Γενικές διατάξεις
- Το Ακαδημαϊκό Έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου ημερολογιακού έτους.
- Το εκπαιδευτικό έργο κάθε Ακαδημαϊκού Έτους διαρθρώνεται χρονικά σε δύο εξάμηνα. Το Χειμερινό και το Εαρινό.
- Κάθε εξάμηνο έχει διάρκεια τουλάχιστον 13 πλήρων εβδομάδων διδασκαλίας και 2 εβδομάδων για τις εξετάσεις.
- Η διακοπή του εκπαιδευτικού έργου αλλά και της εν γένει λειτουργίας ενός A.E.I., πέρα από τα προβλεπόμενα στο νόμο, είναι δυνατή με απόφαση της Συγκλήτου και μόνο για εξαιρετικές περιπτώσεις.
- Αν για οποιονδήποτε λόγο σε ένα μάθημα δεν συμπληρωθεί ο αριθμός των διδακτικών εβδομάδων, το μάθημα αυτό θεωρείται ως μη διδαχθέν και δεν επιτρέπεται η εξέτασή του.
- Το Χειμερινό εξάμηνο αρχίζει την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου και το Εαρινό εξάμηνο λήγει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Οι ακριβείς ημερομηνίες καθορίζονται από τη Σύγκλητο. Σε εξαιρετικές όμως περιπτώσεις, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων με πρόταση της Συγκλήτου ρυθμίζει την έναρξη και λήξη των δύο εξαμήνων εκτός των ημερομηνιών αυτών, ώστε να συμπληρωθεί ο αριθμός των εβδομάδων της παραγράφου 3.
- . Με τους Εσωτερικούς Κανονισμούς των A.E.I. ορίζονται τα σχετικά με τη δυνατότητα οργάνωσης και λειτουργίας θερινών μαθημάτων για ταχύρρυθμη διδασκαλία ή συμπλήρωση ύλης εξαμήνου.
- H βαθμολογία του φοιτητή σε κάθε μάθημα καθορίζεται βάσει της επίδοσής του στις γραπτές εξετάσεις των εξεταστικών περιόδων, από το διδάσκοντα. Οι διδάσκοντες μπορούν να οργανώσουν κατά την κρίση τους επιπλέον και προφορικές εξετάσεις ή εργασίες, εργαστηριακές ασκήσεις, κ.λ.π.
- Σε περίπτωση αποτυχίας σε Υποχρεωτικό Μάθημα, ο φοιτητής υποχρεούται να το επαναλάβει σε επόμενο εξάμηνο.
- Σε περίπτωση αποτυχίας σε Μάθημα Επιλογής, ο φοιτητής υποχρεούται ή να το επαναλάβει σε επόμενα εξάμηνα ή να το αντικαταστήσει με άλλο κατ' επιλογή μάθημα.
- O φοιτητής ολοκληρώνει τις σπουδές του και λαμβάνει πτυχίο, όταν επιτύχει στα προβλεπόμενα μαθήματα και συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό διδακτικών μονάδων.
- Τα σχετικά με τον τύπο των χορηγουμένων πτυχίων και με την καθομολόγηση των πτυχιούχων καθορίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό του A.E.I.
- Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Μαθηματικών αποτελείται από δύο κύκλους εξαμηνιαίων μαθημάτων. τον κύκλο A και τον κύκλο B. O κύκλος A που αποτελεί τον "κορμό" του προγράμματος, περιέχει 20 Υποχρεωτικά Μαθήματα τα οποία παρακολουθούν όλοι οι φοιτητές. O κύκλος B περιέχει τα Μαθήματα Επιλογής.
- Το μετά τον κορμό Πρόγραμμα Σπουδών προετοιμάζει το φοιτητή για ενιαίο πτυχίο και παράλληλα, στα πλαίσια ελεύθερης επιλογής μαθημάτων, του δίνει τη δυνατότητα, εφ' όσον το επιθυμεί, να ειδικευτεί πιο πολύ σε κλάδους των Μαθηματικών όπως: η Μαθηματική Ανάλυση, η Άλγεβρα, η Γεωμετρία, η Στατιστική & Επιχειρησιακή Έρευνα, η Πληροφορική, τα Υπολογιστικά Μαθηματικά και η Μηχανική. H ειδίκευση/κατεύθυνση, δεν αναγράφεται στο πτυχίο αλλά σε ξεχωριστό Πιστοποιητικό που εκδίδεται μαζί με το πτυχίο και που φέρει τον τίτλο «Βεβαίωση Κατεύθυνσης».
- Kατά την κατανομή μαθημάτων, είναι δυνατός ο περιορισμός του αριθμού των φοιτητών που μπορούν να δηλώσουν Μαθήματα Επιλογής, που χαρακτηρίζονται ως εργαστηριακά ή ως μαθήματα υποχρεωτικής παρακολούθησης. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές πρέπει να δηλώνουν το ενδιαφέρον τους σε προκαθορισμένες ημερομηνίες, πριν την έναρξη των δηλώσεων. Η αιτιολογημένη επιλογή του διδάσκοντα, η οποία θα ανακοινώνεται πριν την έναρξη των δηλώσεων μαθημάτων, μπορεί να βασίζεται στα ακόλουθα κριτήρια:
- Παρακολούθηση συναφών μαθημάτων
- Επίδοση
- Σειρά εκδήλωσης ενδιαφέροντος
- Εξάμηνο φοίτησης
Μαθήματα Ακαδ. Έτους 2021-2022
Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται αναλυτικά τα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών, οι αντίστοιχοι διδάσκοντες κατά το Ακαδημαϊκό Έτος 2021-2022, οι Ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (ή Διδακτικές Μονάδες) και οι Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) κάθε μαθήματος.
Σε κάθε μάθημα αντιστοιχεί ένας τριψήφιος κωδικός αριθμός, όπου:
- το πρώτο ψηφίο δηλώνει το εξάμηνο στο οποίο διδάσκεται το μάθημα,
- το δεύτερο ψηφίο δηλώνει τον Τομέα (το 1 αντιστοιχεί στον A' Τομέα, το 2 στον B', το 3 στον Γ' και το 4 στον Δ' Τομέα, ενώ το 0 δηλώνει ότι το μάθημα δεν ανήκει σε κάποιο Τομέα του Τμήματός μας ή ότι προσφέρεται από άλλο Τμήμα),
- το τρίτο ψηφίο δηλώνει το μάθημα του Τομέα στο αντίστοιχο εξάμηνο.
- Επίσης, το γράμμα Y δηλώνει ότι το μάθημα είναι Υποχρεωτικό, ενώ το E ότι είναι Επιλογής.
1ο ΕΤΟΣ
ΚΩΔ. ΑΡ | ΤΙΤΛΟΣ MAΘHMATΟΣ | ΔIΔAΣKONTEΣ | ΩΡΕΣ | ECTS |
---|---|---|---|---|
1ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ111 | Απειροστικός Λογισμός I | Κ. Μαυρίδης Ε. Νικολιδάκης |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ112 | Θεμελιώδεις Έννοιες Μαθηματικών | Α. Τόλιας Χ. Σαρόγλου |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ121 | Γραμμική Άλγεβρα I | X. Τατάκης Α. Μπεληγιάννης |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ123 | Θεωρία Αριθμών | Ε. Κεχαγιάς Σ. Παπαδάκης |
4 | 7.5 |
2ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ211 | Απειροστικός Λογισμός II | Ε. Νικολιδάκης Χ. Σαρόγλου |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ221 | Γραμμική Άλγεβρα II | X. Τατάκης Α. Μπεληγιάννης |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ223 | Αναλυτική Γεωμετρία | Θ. Βλάχος Α. Σάββας-Χαλιλάι |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ242 | Εισαγωγή στους Η/Υ | Χ. Παπαδόπουλος (Θ+Ε) Σ. Κοντογιάννης (Ε) Κ. Τζουβάρα (Ε) |
5 | 7.5 |
2ο ΕΤΟΣ
ΚΩΔ. ΑΡ | ΤΙΤΛΟΣ MAΘHMATΟΣ | ΔIΔAΣKONTEΣ | ΩΡΕΣ | ECTS |
---|---|---|---|---|
3ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ311 | Απειροστικός Λογισμός III | Ι. Γιαννούλης | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ331 | Εισαγωγή στις Πιθανότητες | Κ. Ζωγράφος | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ341 | Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση | Φ. Καρακατσάνη | 4 | 7.5 |
ΜΑΥ343 | Εισαγωγή στον Προγραμματισμό | Χ. Παπαδόπουλος (Θ+Ε) Σ. Κοντογιάννης (Ε) Κ. Τζουβάρα (Ε) |
5 | 7.5 |
4ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ411 | Απειροστικός Λογισμός IV | Κ. Μαυρίδης | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ413 | Εισαγωγή στην Τοπολογία | Α. Τόλιας | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ422 | Αλγεβρικές Δομές I | Ε. Κεχαγιάς |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ431 | Εισαγωγή στην Στατιστική | Α. Μπατσίδης | 4 | 7.5 |
3ο ΕΤΟΣ
4ο ΕΤΟΣ
ΚΩΔ. ΑΡ | ΤΙΤΛΟΣ MAΘHMATΟΣ | ΔIΔAΣKONTEΣ | ΩΡΕΣ | ECTS |
---|---|---|---|---|
7ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΕ711 | Συναρτησιακή Ανάλυση I | Β. Μπενέκας | 3 | 6 |
ΜΑΕ713 | Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις | Ι. Γιαννούλης | 3 | 6 |
ΜΑΕ718 | Αρμονική Ανάλυση | Ε. Νικολιδάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ725 | Θεωρία Δακτυλίων | Α. Μπεληγιάννης | 3 | 6 |
ΜΑΕ727 | Ευκλείδεια και μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες | Θ. Βλάχος | 3 | 6 |
ΜΑΕ728 | Διαφορίσιμα Πολυπτύγματα | Α. Σάββας-Χαλιλάι | 3 | 6 |
ΜΑΕ731Α | Θεωρία Αποφάσεων-Bayes | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ732α | Θέματα Επιχειρησιακής Έρευνας | Κ. Σκούρη | 3 | 6 |
ΜΑΕ733 | Παλινδρόμηση & Ανάλυση Διακύμανσης | Κ. Ζωγράφος | 3 | 6 |
ΜΑΕ741 | Βάσεις Δεδομένων και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών | Σ. Κοντογιάννης | 3 | 6 |
ΜΑΕ743 | Εισαγωγή στη Μαθηματική Φυσική | Θ. Χωρίκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ744 | Αριθμητική Επίλυση Συνήθων Διαφορικών Εξισώσεων | Μ. Ξένος | 3 | 6 |
ΜΑΕ745 | Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών | Α. Τσιάκαλος | 3 | 6 |
ΜΑΕ746 | Θεωρία Γραφημάτων | Α. Τσιάκαλος | 3 | 6 |
ΜΕΤ704 | Φιλοσοφία της Παιδείας (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Π. Ηλιόπουλος | 3 | 6 |
ΜΕΤ705 | Ιστορία της Εκπαίδευσης (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Θ. Αθανασιάδης | 3 | 6 |
ΜΕΤ706 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: Ζητήματα Κοινωνικών Ανισοτήτων (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Χ. Ζάγκος | 3 | 6 |
ΜΕΤ709 | Παιδαγωγική Ψυχολογία ΙΙ: Τα κίνητρα στην Εκπαίδευση (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Θ. Βαβίτσας | 3 | 6 |
ΜΕΤ718 | Θεωρία Εκπαιδευτικών Οργανισμών: Ο θεσμός του Πανεπιστημίου (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Σ. Κολυμπάρη | 3 | 6 |
ΜΕΤ719 | Παιδαγωγική Ψυχολογία Ι (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Θ. Βαβίτσας | 3 | 6 |
ΜΕΤ708 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Ψυχολογίας) |
Ε. Καραγιάννη- Καραγιαννοπούλου | 3 | 6 |
ΜΕΤ717 | Κλινική Ψυχολογία Ι: Προσανατολισμοί και Στοιχεία Ψυχοπαθολογίας (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Ψυχολογίας) |
Α. Παλαιολόγου | 3 | 6 |
ΜΟΙ715 | Οικονομετρία Ι (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών) |
Θ. Σίμος Σ. Συμεωνίδης |
3 | 6 |
ΦΥΣ001 | Στοιχειώδη Σωμάτια (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής) |
Α. Δέδες | 4 | 6 |
ΦΥΣ002 | Εισαγωγή στη Θεωρία Πεδίου (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής) |
Δ. Γιούτσος - Ι. Ρίζος | 4 | 6 |
ΦΥΣ004 | Βαρύτητα και Γενική Θεωρία Σχετικότητας (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής) |
Λ. Περιβολαρόπουλος | 4 | 6 |
ΠΛΗΡ002 | Βελτιστοποίηση (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Μηχ/κών Η/Υ & Πληροφορικής) |
Κ. Παρσόπουλος | 3 | 6 |
ΠΛΗΡ004 | Εξόρυξη Δεδομένων (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Μηχ/κών Η/Υ & Πληροφορικής) |
Π. Τσαπάρας | 3 | 6 |
8ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΕ817 | Κυρτή Ανάλυση | Μ. Σταματάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ821 | Ειδικά Θέματα Άλγεβρας | Χ. Τατάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ823 | Αλγεβρικές Δομές ΙΙ | Σ. Παπαδάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ832 | Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων | Συμβασιούχος Διδάσκων | 3 | 6 |
ΜΑΕ835 | Μη Παραμετρική Στατιστική - Κατηγορικά Δεδομένα | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ836 | Υπολογιστική Στατιστική | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ840 | Παράλληλοι Αλγόριθμοι και Συστήματα | Σ. Κοντογιάννης | 3 | 6 |
ΜΑΕ841 | Ειδικά Θέματα Πληροφορικής | Μ. Μπέκος | 3 | 6 |
ΜΑΕ842 | Ειδικά Θέματα Αριθμητικής Ανάλυσης | Φ. Καρακατσάνη | 3 | 6 |
ΜΑΕ847 | Ρευστομηχανική | Μ. Ξένος | 3 | 6 |
ΜΑΕ801 | Αστρονομία | Α. Νίντος | 3 | 6 |
ΜΑΕ802 | Μετεωρολογία | Χ. Λώλης | 3 | 6 |
ΜΕΤ812 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Χ. Ζάγκος | 3 | 6 |
ΜΕΤ813 | Εισαγωγή στην Παιδαγωγική: Παιδαγωγικές Ιδέες και Εκπαίδευση (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Κ. Γκαραβέλας | 3 | 6 |
ΜΕΤ814 | Θεωρίες Αγωγής και Κοινωνικοποίησης: Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Λ. Μπενινκάζα | 3 | 6 |
ΜΕΤ816 | Παιδαγωγικά Συμπεράσματα Θεωριών Μάθησης (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Θ. Βαβίτσας | 3 | 6 |
ΜΕΤ817 | Κοινωνιολογική Θεωρία: Εκπαιδευτικές Προεκτάσεις (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Χ. Ζάγκος | 3 | 6 |
ΜΕΤ818 | Συγκριτική Παιδαγωγική (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Σ. Κολυμπάρη | 3 | 6 |
ΜΕΤ819 | Επιστήμες της Εκπαίδευσης ΙΙ (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας) |
Σ. Κολυμπάρη | 3 | 6 |
ΜΕΤ809 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Παιδική και Εφηβική Ηλικία (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Ψυχολογίας) |
Ε. Παπασταθόπουλος | 3 | 6 |
ΜΕΤ851 | Κοινωνική Ψυχολογία Ι (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Ψυχολογίας) |
Ν. Μποζαντζής | 3 | 6 |
ΜΟΙ811 | Εισαγωγή στα Οικονομικά ΙΙ (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών) |
Δ. Χατζηνικολάου | 3 | 6 |
ΦΥΣ003 | Κοσμολογία (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής) |
Π. Καντή - Λ. Περιβολαρόπουλος | 4 | 6 |
ΦΥΣ005 | Φυσική Πλάσματος (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής) |
Γ. Θρουμουλόπουλος | 4 | 6 |
ΠΛΗΡ001 | Υπολογιστική Γεωμετρία (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Μηχ/κών Η/Υ & Πληροφορικής) |
Λ. Παληός | 3 | 6 |
ΠΛΗΡ003 | Μηχανική Μάθηση (συνδιδασκαλία με το Τμήμα Μηχ/κών Η/Υ & Πληροφορικής) |
Κ. Μπλέκας | 3 | 6 |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
To Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ) του Τμήματος Μαθηματικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Π.Ι.) λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 1993-1994 με βάση την Υπουργική Απόφαση Β1/715/23-9-1993 (Φ.Ε.Κ. 787/6-10-1993). Από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 λειτουργεί με το αναμορφωμένο πρόγραμμα το οποίο εγκρίθηκε με την Υπουργική Απόφαση αριθμ. 103282/87 (Φ.Ε.Κ. 1788/8-12-2006, τ. Β΄). Μια τρίτη αναμόρφωση του προγράμματος έγινε το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση αριθμ. 124475/Β7/2014 (Φ.Ε.Κ. 2223/13-8-2014, τ. Β΄), με την οποία και λειτουργεί. Το Πρόγραμμα οδηγεί στη λήψη Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στις παρακάτω ειδικεύσεις:
- Α. Μαθηματικά (Ανάλυση-Άλγεβρα-Γεωμετρία)
- Β. Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα
- Γ. Εφαρμοσμένα Μαθηματικά και Πληροφορική
- Δ. Μαθηματικά για την Εκπαίδευση
Η ειδίκευση Δ δεν θα λειτουργήσει για το τρέχον Aκαδημαϊκό Έτος.
Αντικείμενο του Π.Μ.Σ είναι η εμβάθυνση σε γνωστικές περιοχές της Μαθηματικής Επιστήμης όπως αυτές αναπτύσσονται και εξελίσσονται στη σύγχρονη εποχή, με τους διαφόρους κλάδους και τις επιμέρους ειδικεύσεις τους.
Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων σε όλους τους κλάδους των Μαθηματικών Επιστημών, ώστε οι κάτοχοι του απονεμόμενου Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) να έχουν αυξημένες ικανότητες εφαρμογής των σύγχρονων κλάδων, ειδικεύσεων και κατευθύνσεων των Μαθηματικών στο επαγγελματικό τους περιβάλλον.
Κανονισμός Λειτουργίας Π.Μ.Σ.
o Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων οργανώνει και λειτουργεί από ιδρύσεώς του και με τα ισχύοντα κάθε φορά νομοθετικά πλαίσια, πρόγραμμα εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής και απονέμει Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.). Σκοπός του δεύτερου αυτού κύκλου μεταπτυχιακών σπουδών είναι η δημιουργία ερευνητών, κατόχων Διδακτορικού Διπλώματος, ικανών να συνεισφέρουν στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, στην προώθηση της έρευνας στα Μαθηματικά και να στελεχώσουν τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα ερευνητικά κέντρα. Λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής και τις υποχρεώσεις των υποψηφίων διδακτόρων, καθορίζονται στον κανονισμό ο οποίος ακολουθεί και ο οποίος ορίζεται από τη Γ.Σ. του Τμήματος.
Κανονισμός Λειτουργίας Π.Δ.Σ.
Άρθρο 1
Υποχρεώσεις για την Απόκτηση Διδακτορικού Διπλώματος και Σχετικές Διατάξεις
- Κάθε μεταπτυχιακός φοιτητής, που επιθυμεί να εκπονήσει Διδακτορική Διατριβή, δύναται να ανακηρυχθεί υποψήφιος διδάκτορας. Οι προϋποθέσεις για την ανακήρυξή του είναι οι ακόλουθες:
- 1α. Να είναι κάτοχος του Μ.Δ.Ε του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ή κάτοχος Μ.Δ.Ε. άλλου Τμήματος συναφούς γνωστικού αντικειμένου.
- 1β. Να έχει υποβάλει αίτηση, στη Γραμματεία του Τμήματος, στην οποία αναφέρει το γνωστικό αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθεί. Στην αίτησή του μπορεί να δηλώνει Επιβλέποντα Καθηγητή, εάν έχει έρθει σε επικοινωνία με κάποιο μέλος Δ.Ε.Π. του Τμήματος.
- Η αίτηση υποψηφίου διδάκτορα διαβιβάζεται στη Σ.Ε.Μ.Σ η οποία, ύστερα από Πρόταση του οικείου Τομέα, εισηγείται στη Γ.Σ. για την ανακήρυξή του, καθώς επίσης και για τον ορισμό του Επιβλέποντα Καθηγητή, της τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής, και την ερευνητική περιοχή που ο υποψήφιος επιθυμεί να ασχοληθεί.
- Η Γ.Σ. εγκρίνει την υποβληθείσα πρόταση της Σ.Ε.Μ.Σ. για την ανακήρυξη του υποψηφίου διδάκτορα.
- Kατά τα δύο πρώτα εξάμηνα του προγράμματος, οι υποψήφιοι διδάκτορες μπορούν να παρακολουθούν ορισμένα μαθήματα, σύμφωνα με τις υποδείξεις των τριμελών Συμβουλευτικών Επιτροπών τους. H παρακολούθηση μαθημάτων από κάποιον υποψήφιο μπορεί να συνεχισθεί και πέραν των δύο εξαμήνων, αν η τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή κρίνει ότι υπάρχει ανάγκη γι' αυτό.
- Eντός εξαμήνου από την ανακήρυξη του υποψήφιου διδάκτορα, η τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή, σε συνεργασία με τον υποψήφιο, καθορίζει το θέμα της Διδακτορικής Διατριβής το οποίο γνωστοποιεί, δια της Σ.E.M.Σ, στη Γ.Σ.
- H χρονική διάρκεια, για την εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής, δεν μπορεί να είναι μικρότερη από έξι (6) εξάμηνα και όχι περισσότερη από δώδεκα (12) εξάμηνα, από την ημερομηνία ανακηρύξεως ως υποψηφίου διδάκτορα. Για την οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα χρονικά αυτά όρια αποφαίνεται η Γ.Σ., ύστερα από πρόταση της Σ.E.M.Σ.
- Υποψήφιος διδάκτορας, ο οποίος δεν θα μπορέσει να αποκτήσει το διδακτορικό του δίπλωμα εντός των προθεσμιών, όπως αυτές περιγράφονται στην παραπάνω §6 του παρόντος άρθρου, διαγράφεται.
- Kάθε Iούνιο, η τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή υποβάλλει έκθεση προόδου προς τη Σ.E.M.Σ. Στην περίπτωση που η Σ.E.M.Σ κρίνει ότι η πρόοδος του υποψηφίου διδάκτορα δεν είναι ικανοποιητική, γίνεται εισήγηση προς τη Γ.Σ. για τη λήψη σχετικών μέτρων.
- Kατά τη διάρκεια του προγράμματος για την εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής, ο υποψήφιος διδάκτορας μπορεί να ζητήσει, με αιτιολογημένη αίτησή του, την αντικατάσταση του Eπιβλέποντος Kαθηγητή. Σ' αυτή την περίπτωση, η Σ.E.M.Σ. καλεί τον υποψήφιο σε συνέντευξη για να προβάλει τους λόγους αντικατάστασης. H Σ.E.M.Σ. αποφαίνεται για τη σοβαρότητα των λόγων και εισηγείται για την έγκριση ή μη της αντικατάστασης στη Γ.Σ. Σε περίπτωση έγκρισης της αντικατάστασης, καθώς και σε περίπτωση κατά την οποία ο Eπιβλέπων Kαθηγητής παραιτηθεί για οποιονδήποτε λόγο, ακολουθείται από την αρχή η διαδικασία ορισμού Eπιβλέποντα Kαθηγητή, τριμελούς Συμβουλευτικής Σπιτροπής και θέματος Διδακτορικής Διατριβής, αλλά η χρονική διάρκεια υπολογίζεται από την ημερομηνία καθορισμού του πρώτου θέματος και σύμφωνα με την § 6 του παρόντος άρθρου.
- Σε περίπτωση παραίτησης κάποιου άλλου μέλους της τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής, η Επιτροπή συμπληρώνεται από τη Γ.Σ. μετά από εισήγηση της Σ.E.M.Σ. και πρόταση του Τομέα.
- H τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή, όταν κρίνει ότι περατώθηκε η έρευνα του υποψηφίου, επιτρέπει σ' αυτόν τη συγγραφή της Διδακτορικής Διατριβής. Η συγγραφή της Διδακτορικής Διατριβής γίνεται σύμφωνα με το Παράρτημα Β. Μετά το πέρας της συγγραφής της Διδακτορικής Διατριβής με την έγκριση της τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής, ο υποψήφιος διδάκτορας καταθέτει οκτώ (8) αντίτυπα στη Σ.Ε.Μ.Σ., προκειμένου να αρχίσει η διαδικασία κρίσης της Διατριβής.
- Η Σ.Ε.Μ.Σ., μετά από πρόταση του οικείου τομέα, εισηγείται στη Γ.Σ. την επταμελή (7) Εξεταστική Επιτροπή (Ν. 3685/2008, άρθρο 9, παραγρ.4α), στην οποία συμμετέχει η τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή.
Εντός μηνός από τον ορισμό της επταμελούς Εξεταστικής Επιτροπής ο Διευθυντής του Π.Μ.Σ. σε συνεργασία με τον Επιβλέποντα Καθηγητή συγκαλεί την Εξεταστική Επιτροπή σε καθορισμένο τόπο και χρόνο με ειδική Πρόσκληση ενώπιον της οποίας ο υποψήφιος διδάκτορας αναπτύσσει δημοσίως τη Διατριβή του.
Στην Πρόσκληση, η οποία κοινοποιείται και στη Σ.Ε.Μ.Σ., αναφέρεται ότι η διαδικασία είναι δημόσια και ανοικτή και μπορεί να την παρακολουθήσει κάθε ενδιαφερόμενος. Η πρόσκληση αναρτάται τουλάχιστον τρεις ημέρες πριν την πραγματοποίηση της διάλεξης στους πίνακες ανακοινώσεων του Τμήματος, σε εμφανή σημεία στους λοιπούς χώρους του Τμήματος και την ιστοσελίδα του Τμήματος.
Για την έναρξη της παρουσίασης της Διδακτορικής Διατριβής, απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον 5 μελών της Εξεταστικής Επιτροπής.
Kατά τη διάρκεια της δοκιμασίας, ο υποψήφιος διδάκτορας αναλύει και παρουσιάζει τα συμπεράσματα της Διδακτορικής του Διατριβής σε χρόνο μιας ωριαίας διάλεξης. Τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής και οι υπόλοιποι παρόντες μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις, να κάνουν σχόλια και παρατηρήσεις. Αμέσως μετά τη δημόσια δοκιμασία η επταμελής Εξεταστική Επιτροπή συνέρχεται σε κλειστή συνεδρίαση υπό την προεδρία του Eπιβλέποντος Kαθηγητή και κρίνει αν η Διδακτορική Διατριβή είναι πρωτότυπη και αποτελεί συμβολή στην επιστήμη. Για την έγκριση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον πέντε (5) μελών της επταμελούς Εξεταστικής Επιτροπής. Η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα να προτείνει τροποποιήσεις-διορθώσεις για τη βελτίωση της Διδακτορικής Διατριβής και την εκ νέου υποβολή της για έγκριση.
Σε περίπτωση μη έγκρισης της Διδακτορικής Διατριβής ο υποψήφιος διαγράφεται από το Π.Μ.Σ. του Τμήματος. Μετά την έγκριση της Διδακτορικής Διατριβής γίνεται αξιολόγηση της συνολικής επίδοσης του υποψηφίου με έναν από τους εξής χαρακτηρισμούς: Άριστα, Λίαν Καλώς, Καλώς.
Στο τέλος της διαδικασίας εξέτασης συντάσσεται σχετικό Πρακτικό, το οποίο υπογράφεται από όλα τα παρόντα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής και υποβάλλεται στη Γ.Σ., προκειμένου να γίνει η αναγόρευση του υποψηφίου διδάκτορα σε Διδάκτορα του Τμήματος Μαθηματικών. Στο Πρακτικό αναφέρεται οπωσδήποτε η αιτιολόγηση της ψήφου των μελών της επιτροπής. - Εντός διμήνου από την υποστήριξη της Διδακτορικής Διατριβής, σε δημόσια συνεδρίαση της Γ.Σ. γίνεται παρουσίαση του Πρακτικού της επταμελούς Εξεταστικής Επιτροπής και ακολουθεί η καθομολόγηση του υποψηφίου και η αναγόρευσή του σε Διδάκτορα του Τμήματος Μαθηματικών. Στη συνεδρίαση παρίσταται και ο Πρύτανης ή ένας από τους Αντιπρυτάνεις. Πριν την καθομολόγηση, η διατριβή πρέπει να έχει τυπωθεί και βιβλιοδετηθεί με τη φροντίδα του υποψηφίου διδάκτορα, ο οποίος και καταθέτει 14 αντίτυπα ως εξής:
- Από ένα στα μέλη της επταμελούς Εξεταστικής Επιτροπής.
- Τέσσερα στη Γραμματεία του Τμήματος συνοδευόμενα από CD και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Αριθ. Πρωτ. 11619/8-4-2013 έγγραφο της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- Ένα στη Γραμματεία του Τομέα (συνοδευόμενο με CD).
- Ένα στη Σ.Ε.Μ.Σ. (συνοδευόμενο με CD).
- Ένα στη Βιβλιοθήκη του Τμήματος,
- Ένα CD στη Βιβλιοθήκη της Βουλής.
- Η Γ.Σ. μπορεί να εγκρίνει την αναστολή των σπουδών ενός υποψηφίου διδάκτορα το πολύ μέχρι δύο (2) εξάμηνα, μετά από αιτιολογημένη αίτησή του και εισήγηση της Σ.Ε.Μ.Σ.
- O τύπος του Διδακτορικού Διπλώματος και η καθομολόγηση επισυνάπτεται στον παρόντα Κανονισμό.
- Οι υποψήφιοι διδάκτορες, έχουν την υποχρέωση να παρακολουθούν τα σεμινάρια και τις διαλέξεις που διεξάγονται στο Τμήμα, καθώς επίσης και δημόσιες παρουσιάσεις των μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών. Οι υποψήφιοι διδάκτορες του Τμήματος υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση ότι θα απέχουν από την ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστήρια) που αφορά τους φοιτητές του Τμήματος.
Άρθρο 2
Δυνατότητες Απασχόλησης των Υποψηφίων Διδακτόρων
Οι υποψήφιοι διδάκτορες, δύνανται να προσφέρουν ολιγόωρη επικουρική εργασία στο Τμήμα (διδασκαλία ασκήσεων του προπτυχιακού προγράμματος, επίβλεψη εργαστηρίων καιεξετάσεων κλπ.). Το ακριβές είδος, ο χρόνος απασχόλησης και η ενδεχόμενη αποζημίωση καθορίζονται από τη Σ.Ε.Μ.Σ και εγκρίνονται από Γ.Σ.
Άρθρο 3
Λοιπές Διατάξεις
Για οποιοδήποτε άλλο ζήτημα σχετικό με τις μεταπτυχιακές σπουδές, για το οποίο δεν υπάρχει πρόβλεψη στον παρόντα Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ή στην Υπουργική Απόφαση, αρμόδια για να αποφασίσει είναι η Γ.Σ., μετά από εισήγηση της Σ.Ε.Μ.Σ.
Υποκατηγορίες
Ανακοινώσεις
- 21Νοε Ορκωμοσία 2ας Δεκεμβρίου 2024 21-11-2024
- 19Νοε Αιτήσεις για χορήγηση μετεγγραφής / μετακίνησης. 19-11-2024
- 18Νοε Χειμερινό Σχολείο Γεωμετρικής Ανάλυσης και Μαθηματικής Γενικής Σχετικότητας 18-11-2024
- 06Νοε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα FutureShapers Greece 06-11-2024
- 06Νοε Δηλώσεις Συγγραμμάτων Χειμερινού Εξαμήνου 2024-2025 06-11-2024
- 04Νοε Παρουσίαση του Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής 04-11-2024
- 04Νοε Συμπληρωματικές Προκηρύξεις ERASMUS+ 04-11-2024
- 04Νοε Κατατακτήριες Εξετάσεις 2024 - 2025 04-11-2024
- 31Οκτ Ημερίδα Υποψηφίων Διδακτόρων του Τμήματος Μαθηματικών 2024 31-10-2024
- 24Οκτ Διατμηματικό Σεμινάριο της Σχολής Θετικών Επιστημών: "Ride the Wave, Go with the Flow" 24-10-2024
Σεμινάρια - Διαλέξεις - Ημερίδες
21 Νοεμβρίου 2024, 10:00
Αίθουσα Διαλέξεων 201Α (2ος οροφος)
Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διατριβής
Κυριάκος Λεωνιδάκης: Αυτο-διατηρητικά μονόνια της ροής μέσης καμπυλότητας
21 Νοεμβρίου 2024, 12:00
Αίθουσα Σεμιναρίων (Ισόγειο Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής)
Παρουσίαση Διδακτορικής Διατριβής
Αθηνά-Ελένη Κανελλοπούλου: Restrictions on isometric immersions in spaces of constant curvature