Σεμιναριακά Μαθήματα 2024-2025
Κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2024 - 2025, διατίθενται τα ακόλουθα σεμιναριακά μαθήματα, με τα εξειδικευμένα χαρακτηριστικά που παρατίθενται για το καθένα.
Σεμινάριο Ανάλυσης I
Η ύλη και το περιεχόμενο του μαθήματος περιγράφονται στο περίγραμμα του.
Σεμινάριο Γεωμετρίας
Η ύλη και το περιεχόμενο του μαθήματος έχουν ως ακολούθως:
- Αριθμός περιστροφής καμπύλης.
- Ομοτοπία και ομοτοπικές καμπύλες.
- Το Θεώρημα του Bolzano για διανυσματικές απεικονίσεις.
- Το Θεώρημα Σταθερού Σημείου του Brouwer.
- Το Θεώρημα Borsuk-Ulam.
- Διανυσματικά πεδία στο επίπεδο και στη σφαίρα.
- Κυρτά σώματα και το Θεώρημα του Kuratowski.
Δεν απαιτείται καμία εξειδικευμένη γνώση για να συμμετάσχει κάποιος στο μάθημα. Στις πρώτες διαλέξεις ο διδάσκων θα ορίσει τις βασικές έννοιες και θα αναθέσει τις εργασίες στους φοιτητές.
Θα λειτουργήσει ένα (1) τμήμα το πολύ 15 φοιτητών. Όπως αναγράφεται και στον κανονισμό, δεν θα υπάρξει τελική εξέταση και οι φοιτητές θα εξετάζονται μόνο μέσω εργασιών και παρουσιάσεων.
Οι φοιτητές που ενδιαφέρονται να δηλώσουν το μάθημα θα πρέπει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους αποκλειστικά από 05-09-2024 έως 25-09-2024 στέλνοντας e-mail στον διδάσκοντα (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) με θέμα “Συμμετοχή στο Σεμινάριο Γεωμετρίας” και επισυνάπτοντας μια αναλυτική βαθμολογία σε μορφή pdf.
Η επιλογή των φοιτητών που θα έχουν δικαίωμα δήλωσης του μαθήματος, θα ανακοινωθεί στις 30-09-2024. Προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους έχουν παρακολουθήσει τα ακόλουθα μαθήματα:
- ΜΑΥ221-Γραμμική Άλγεβρα 2.
- ΜΑΥ223 - Αναλυτική Γεωμετρία.
- ΜΑΥ311 - Απειροστικός Λογισμός 3.
Η επιτυχής παρακολούθηση των ως άνω συναφών μαθημάτων και η εν γένει επίδοση στα εν λόγω μαθήματα αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο στη διαδικασία επιλογής (με βαρύτητα 80%).
Άλλα κριτήρια επιλογής με μικρότερη βαρύτητα (της τάξης του 10% το καθένα) περιλαμβάνουν:
- Την επίδοση σε άλλα υποχρεωτικά μαθήματα θεωρητικών μαθηματικών.
- Την κανονικότητα φοίτησης, βάσει εξαμήνου σπουδών στο οποίο βρίσκεται.
Βιβλιογραφία:
- W.G. Chin and N.E. Steenrod, First concepts of topology - The geometry of mapping of segments, curves, circles and disks. The Mathematical Association of America, 1967.
- H. Hopf, Diferential geometry in the large, Lecture Notes in Mathematics, vol. 1000, Springer-Verlag 1989.
Σεμινάριο Επιχειρησιακής Έρευνας
Μέθοδοι Αξιολόγησης:
- Συγγραφή αναφοράς σε θέμα, που θα οριστεί από τον διδάσκοντα και δημόσια παρουσίαση του.
- Κάθε θέμα θα ανατεθεί σε ομάδες εργασίας των δυο ατόμων.
Βιβλιογραφία για MDPs:
- Bertsekas, D. P., Dynamic Programming and Optimal Control, vol. I and II, Athena Scientific, 1995. (Later editions, vol. I, 2017 and vol. 2, 2012)
- Bäuerle, N., Rieder, U. (2011). Markov decision processes with applications to finance. Springer Science & Business Media.
- Boucherie, R. J., & van Dijk, N. M. (Eds.) (2017). Markov Decision Processes in Practice. (International Series in Operations Research & Management Science; Vol. 248). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47766-4
- Chakravorty, J., & Mahajan, A. (2014). Multi-Armed Bandits, Gittins Index, and its Calculation. Methods and applications of statistics in clinical trials: Planning, analysis, and inferential methods, 2, 416-435.
- Feinberg, E. A., & Shwartz, A. (Eds.). (2012). Handbook of Markov decision processes: methods and applications (Vol. 40). Springer Science & Business Media.
- Koole, G. (2007). Monotonicity in Markov reward and decision chains: Theory and applications. Foundations and Trends® in Stochastic Systems, 1(1), 1-76.
- Puterman, M. L. (2014). Markov decision processes: discrete stochastic dynamic programming. John Wiley & Sons.
- Ross, S. M. (2013). Applied probability models with optimization applications. Courier Corporation.
- A concise introduction to MDPs can be found in Chapter 17 of M. Mohri, A. Rostamizadeh, and A. Talwalkar. Foundations of Machine Learning, MIT Press, 2018.
- Sigaud, O., & Buffet, O. (Eds.). (2013). Markov decision processes in artificial intelligence. John Wiley & Sons.
Βιβλιογραφία για RL:
- Agarwal, N. Jiang, S. Kakade, W. Sun. Reinforcement Learning Theory and Applications, Working Book.
- Bertsekas, D. P., Tsitsiklis, J. N. (1996). Neuro-dynamic programming. Athena Scientific.
- Bertsekas, D.P. (2019). Reinforcement learning and optimal control. Athena Scientific.
- Meyn, S.P. (2022). Control Systems and Reinforcement Learning, Cambridge University Press.
- Powell, W. B. (2007). Approximate Dynamic Programming: Solving the curses of dimensionality (Vol. 703). John Wiley & Sons.
- Sutton, R.S., Barto, A.G. (2018). Reinforcement Learning: An Introduction, MIT Press.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Operations Research (INFORMS)
- Mathematics of Operations Research (INFORMS)
- European Journal of Operations Research (Elsevier)
Σεμινάριο Αλγοριθμικής Βελτιστοποίησης
Η ύλη και το περιεχόμενο του μαθήματος περιγράφονται στο περίγραμμα του.
Χρήσιμα Έντυπα για το Προσωπικό
Αυτή η ενότητα του Ιστότοπου του Τμήματος, με τον διακριτικό τίλτο "Γαία", περιέχει υλικό που αφορά αποκλειστικά τα μέλη του Τμήματος. Η πρόσβαση γίνεται μέσω του ακαδημαϊκού σας λογαριασμού. Παρακαλούμε, φροντίστε να έχετε εισέλθει στο ακαδημαϊκό σας email πριν εισέλθετε σε αυτήν την ενότητα.
Μαθήματα και Διδάσκοντες (2024-2025)
Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται αναλυτικά τα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών, οι αντίστοιχοι διδάσκοντες κατά το Ακαδημαϊκό Έτος 2024-2025, οι Ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (ή Διδακτικές Μονάδες) και οι Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) κάθε μαθήματος.
Σε κάθε μάθημα αντιστοιχεί ένας τριψήφιος κωδικός αριθμός, όπου:
- το πρώτο ψηφίο δηλώνει το εξάμηνο στο οποίο διδάσκεται το μάθημα,
- το δεύτερο ψηφίο δηλώνει τον Τομέα (το 1 και το 5 αντιστοιχεί στον A' Τομέα, το 2 και το 6 στον B', το 3 και το 7 στον Γ' και το 4 και το 8 στον Δ' Τομέα, ενώ το 0 δηλώνει ότι το μάθημα δεν ανήκει σε κάποιο Τομέα του Τμήματός μας ή ότι προσφέρεται από άλλο Τμήμα),
- το τρίτο ψηφίο δηλώνει το μάθημα του Τομέα στο αντίστοιχο εξάμηνο.
- Επίσης, το γράμμα Y δηλώνει ότι το μάθημα είναι Υποχρεωτικό, ενώ το E ότι είναι Επιλογής.
1ο ΕΤΟΣ
ΚΩΔ. ΑΡ | ΤΙΤΛΟΣ MAΘHMATΟΣ | ΔIΔAΣKONTEΣ | ΩΡΕΣ | ECTS |
---|---|---|---|---|
1ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ111 | Απειροστικός Λογισμός I | Α. Τόλιας |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ112 | Θεμελιώδεις Έννοιες Μαθηματικών | Χ. Σαρόγλου |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ121 | Γραμμική Άλγεβρα I | Σ. Παπαδάκης | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ123 | Θεωρία Αριθμών | Ε. Κεχαγιάς |
4 | 7.5 |
2ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ211 | Απειροστικός Λογισμός II | Ε. Νικολιδάκης |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ221 | Γραμμική Άλγεβρα II | Α. Κατσαμπέκης |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ223 | Αναλυτική Γεωμετρία | Α. Σάββας-Χαλιλάι |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ242 | Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής | Χ. Παπαδόπουλος (Θ+Ε) Κ. Τζουβάρα (Ε) |
5 | 7.5 |
2ο ΕΤΟΣ
ΚΩΔ. ΑΡ | ΤΙΤΛΟΣ MAΘHMATΟΣ | ΔIΔAΣKONTEΣ | ΩΡΕΣ | ECTS |
---|---|---|---|---|
3ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ311 | Απειροστικός Λογισμός III | Κ. Μαυρίδης | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ331 | Εισαγωγή στις Πιθανότητες | Ι. Δημητρίου | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ341 | Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση | Φ. Καρακατσάνη | 4 | 7.5 |
ΜΑΥ343 | Εισαγωγή στον Προγραμματισμό | Μ. Μπέκος (Θ+Ε) Κ. Τζουβάρα (Ε) |
5 | 7.5 |
4ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΥ411 | Απειροστικός Λογισμός IV | Κ. Μαυρίδης | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ413 | Μετρικοί Χώροι και η Τοπολογία τους | Α. Τόλιας | 5 | 7.5 |
ΜΑΥ422 | Αλγεβρικές Δομές I | Α. Μπεληγιάννης |
5 | 7.5 |
ΜΑΥ431 | Εισαγωγή στην Στατιστική | Α. Μπατσίδης | 4 | 7.5 |
3ο ΕΤΟΣ
4ο ΕΤΟΣ
ΚΩΔ. ΑΡ | ΤΙΤΛΟΣ MAΘHMATΟΣ | ΔIΔAΣKONTEΣ | ΩΡΕΣ | ECTS |
---|---|---|---|---|
7ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΕ713 | Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις | Ι. Γιαννούλης | 3 | 6 |
ΜΑΕ714 | Θεωρία Συνόλων | Ε. Νικολιδάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ717 | Μετροθεωρητική Θεωρία Πιθανοτήτων | Χ. Σαρόγλου |
3 | 6 |
ΜΑΕ719 | Συναρτησιακή Ανάλυση | Μ. Σταματάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ724 | Αλγεβρικές Δομές ΙΙ | Σ. Παπαδάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ725 | Θεωρία Δακτυλίων | Α. Μπεληγιάννης | 3 | 6 |
ΜΑΕ727 | Ευκλείδεια και μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες | Θ. Βλάχος | 3 | 6 |
ΜΑΕ731Α | Στατιστική και Μοντελοποίηση κατά Bayes | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ732A | Θέματα Επιχειρησιακής Έρευνας | Κ. Σκούρη | 3 | 6 |
ΜΑΕ733 | Παλινδρόμηση & Ανάλυση Διακύμανσης | Κ. Ζωγράφος | 3 | 6 |
ΜΑΕ741 | Βάσεις Δεδομένων και Διαδικτυακές Εφαρμογές | Σ. Κοντογιάννης | 3 | 6 |
ΜΑΕ744 | Αριθμητική Επίλυση Συνήθων Διαφορικών Εξισώσεων | Φ. Καρακατσάνη | 3 | 6 |
ΜΑΕ747 | Γραμμικά και μη Γραμμικά Κύματα | Θ. Χωρίκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ748 | Αποδοτικοί Αλγόριθμοι | Μ. Μπέκος | 3 | 6 |
ΜΑΕ751 | Διαφορικές Εξισώσεις Ι | Κ. Μαυρίδης | 3 | 6 |
ΜΑΕ753 | Κυρτή Ανάλυση | Ι. Γιαννούλης | 3 | 6 |
ΜΑΕ761 | Σεμινάριο Γεωμετρίας | Α. Σάββας-Χαλιλάι | 3 | 6 |
ΜΑΕ900 | Εκπόνηση Πτυχιακής Έργασίας | Βλέπε Κανονισμό Πτυχιακής Εργασίας | ||
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας | ||||
ΜΕΤ704 | Φιλοσοφία της Παιδείας | Π. Ηλιόπουλος | 3 | 6 |
ΜΕΤ705 | Ιστορία της Εκπαίδευσης Ι  | Α. Νέγρη | 3 | 6 |
ΜΕΤ706 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: Ζητήματα Κοινωνικών Ανισοτήτων) | Χ. Ζάγκος | 3 | 6 |
ΜΕΤ716 | Εισαγωγή στη Διδακτική/Μεθοδολογία | Κ. Γκαραβέλας | 3 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Ψυχολογίας | ||||
ΜΕΤ708 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | Ε. Καραγιάννη- Καραγιαννοπούλου | 3 | 6 |
ΜΕΤ717 | Κλινική Ψυχολογία Ι: Προσανατολισμοί και Στοιχεία Ψυχοπαθολογίας | Α. Παλαιολόγου | 3 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών | ||||
ΜΟΙ715 | Οικονομετρία Ι | Θ. Σίμος Σ. Συμεωνίδης |
3 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής | ||||
ΦΥΣ001 | Στοιχειώδη Σωμάτια | Κ. Φουντάς | 4 | 6 |
ΦΥΣ002 | Εισαγωγή στη Θεωρία Πεδίου | Δ. Γιούτσος - Ι. Ρίζος | 4 | 6 |
ΦΥΣ004 | Βαρύτητα και Γενική Θεωρία Σχετικότητας | Λ. Περιβολαρόπουλος | 4 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής | ||||
ΠΛΗΡ002 | Βελτιστοποίηση | Κ. Παρσόπουλος | 3 | 6 |
ΠΛΗΡ004 | Εξόρυξη Δεδομένων | Π. Τσαπάρας | 3 | 6 |
8ο Εξάμηνο | ||||
ΜΑΕ811 | Θεωρία Τελεστών | Β. Μπενέκας | 3 | 6 |
ΜΑΕ818 | Εισαγωγή στη Στοχαστική Ανάλυση | Μ. Σταματάκης | 3 | 6 |
ΜΑΕ819 | Διαφορικές Εξισώσεις ΙΙ | Κ. Μαυρίδης | 3 | 6 |
ΜΑΕ826 | Τοπολογικές Ομάδες Πινάκων | Ε. Κεχαγιάς | 3 | 6 |
ΜΑΕ832 | Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων | Α. Μπατσίδης | 3 | 6 |
ΜΑΕ835 | Μη Παραμετρική Στατιστική - Κατηγορικά Δεδομένα | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ836 | Υπολογιστική Στατιστική | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ837 | Ειδικά Θέματα Στατιστικής | Δ. Μπάγκαβος | 3 | 6 |
ΜΑΕ839 | Σεμινάριο Επιχειρησιακής Έρευνας: Μαρκοβιανές Διαδικασίες Αποφάσεων και Ενισχυτική Μάθηση | Ι. Δημητρίου | 3 | 6 |
ΜΑΕ840 | Παράλληλοι Αλγόριθμοι και Συστήματα | Σ. Κοντογιάννης | 3 | 6 |
ΜΑΕ847 | Ρευστομηχανική | Μ. Ξένος | 3 | 6 |
ΜΑΕ883 | Σεμινάριο Αλγοριθμικής Βελτιστοποίησης | Μ. Μπέκος | 3 | 6 |
ΜΑΕ801 | Αστρονομία | B. Αρχοντής | 3 | 6 |
ΜΑΕ802 | Μετεωρολογία | Χ. Λώλης | 3 | 6 |
ΜΑΕ900 | Εκπόνηση Πτυχιακής Έργασίας | Βλέπε Κανονισμό Πτυχιακής Εργασίας | ||
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φιλοσοφίας | ||||
ΜΕΤ812 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης | Χ. Ζάγκος | 3 | 6 |
ΜΕΤ813 | Εισαγωγή στην Παιδαγωγική: Παιδαγωγικές Ιδέες και Εκπαίδευση | Κ. Γκαραβέλας | 3 | 6 |
ΜΕΤ814 | Θεωρίες Αγωγής και Κοινωνικοποίησης: Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση | Συμβασιούχος Διδάσκων | 3 | 6 |
ΜΕΤ817 | Κοινωνιολογική Θεωρία: Εκπαιδευτικές Προεκτάσεις | Χ. Ζάγκος | 3 | 6 |
ΜΕΤ854 | Παιδαγωγικά Συμπεράσματα Θεωριών Κινήτρων | Α. Μίχου | 3 | 6 |
ΜΕΤ853 | Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων (περιεχομένου ψυχολογίας) | Α. Μίχου | 3 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Ψυχολογίας | ||||
ΜΕΤ809 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Παιδική και Εφηβική Ηλικία | Ε. Παπασταθόπουλος | 3 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Οικονομικών Επιστημών | ||||
ΜΟΙ811 | Εισαγωγή στα Οικονομικά ΙΙ | Δ. Χατζηνικολάου | 3 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Φυσικής | ||||
ΦΥΣ003 | Κοσμολογία | Π. Καντή - Λ. Περιβολαρόπουλος | 4 | 6 |
ΦΥΣ005 | Φυσική Πλάσματος | Α. Νίντος - Σ. Πατσουράκος | 4 | 6 |
Μαθήματα σε συνδιδασκαλία με το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής | ||||
ΠΛΗΡ003 | Μηχανική Μάθηση | Κ. Μπλέκας | 3 | 6 |
Στρατηγικός Σχεδιασμός του Τμήματος
Το Πλαίσιο Στρατηγικού Σχεδιασμού του Τμήματος, όπως αυτό εγκρίθηκε στη Συνέλευση Τμήματος υπ’αριθμ. 732/25.01.2023, είναι διαθέσιμο εδώ.
- ---
Υποκατηγορίες
Ανακοινώσεις
- 05Σεπ Υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών στέγασης προπτυχιακών πρωτοετών φοιτητών 2024-2025 05-09-2024
- 05Σεπ Πιστοποίηση ταυτοπροσωπίας και υποβολή δικαιολογητικών πρωτοετών φοιτητών 2024-2025 05-09-2024
- 05Σεπ Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Πράξη "Απόκτηση Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες" 2024 - 2025 05-09-2024
- 04Σεπ Εκδήλωση ενδιαφέροντος για το μάθημα “ΜΑΕ761-Σεμινάριο Γεωμετρίας" 04-09-2024
- 04Σεπ Εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα μαθήματα Διδακτική Μαθηματικών I και II 04-09-2024
- 04Σεπ Ανακοίνωση ηλεκτρονικής εγγραφής επιτυχόντων 2024 στο ΠΛΗΣΥ του ΥΠΑΙΘΑ 04-09-2024
- 02Σεπ Αποτελέσματα Εισαγωγής Αλλοδαπών - Αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2024 02-09-2024
- 04Αυγ Τηλεφωνική ενημέρωση πρωτοετών στο 2651007700 04-08-2024
- 27Ιουλ Αποτελέσματα Εκλογών Διευθυντών Εργαστηρίων του Τμήματος (2024) 27-07-2024
- 27Ιουλ Προκήρυξη Πρόσληψης Μεταπτυχιακών Φοιτητών (2024-2025) 27-07-2024
Σεμινάρια - Διαλέξεις - Ημερίδες
30 Αυγούστου 2024, 15:00, Aίθουσα 201α
Εβδομαδιαίο Σεμινάριο
Miles Reid: The 27 lines on the cubic surface S3 in PP^3 and the algebraic group E6